На знімку, зробленому 25 грудня 1997 року, –
працівники Дніпродзержинського авторемонтного заводу та виготовлений ними
перший автобус ДАЗ-3220 «Дніпро». Він не має ще навіть «двірників», які встановлять
згодом.
Цей автобус на шасі «ГАЗ» (зрозуміло, з
удосконаленням підвіски та іншими переробками) був розрахований на 23 сидячих і
10 стоячих місць. Дослідний зразок успішно пройшов заводські та державні
випробування.
Презентація моделі відбулася 23 березня 1998 року. Наприкінці
90-х – на початку 2000-х завод випустить кілька десятків дизельних ДАЗ-3220 та карбюраторних
ДАЗ-3221.
Крім цього, у єдиному примірнику на підприємстві був
виготовлений міський автобус ДАЗ-3240 на шасі «Iveco»:
З історії
підприємства. У рамках кооперації господарської діяльності країн – членів Ради
Економічної Взаємодопомоги в 60-ті роки до Радянського Союзу стала надходити
велика кількість автомобілів і автобусів виробництва Чехословаччини та
Угорщини. В основному це були автомобілі «Татра», «Шкода» та автобуси «Ікарус»
– якісні й технічно досконалі для того часу.
З метою збереження рухомого складу тодішня система
планового господарства передбачала проведення капітального ремонту після
певного пробігу. Заводів, які б виконували капітальний ремонт імпортних
автомобілів, на той час у Радянському Союзі не існувало. Для вирішення цього
питання і було створено Дніпродзержинський авторемонтний завод.
Завод був заснований 15 лютого 1965 року на базі
авторемонтних майстерень як спеціалізоване підприємство з капітального ремонту
дизельних автомобілів і автобусів іноземного виробництва. Через деякий час ДАРЗ
став провідним у країні серед підприємств свого профілю – з погляду як обсягів
виробництва, так і організації й технології.
На першому етапі завод виконував капітальний ремонт
автомобілів «Татра», в подальшому став ремонтувати автомобілі «Шкода», автобуси
«Ікарус». Крім іноземної техніки, підприємство проводило капітальний ремонт
вітчизняних автобусів «ЛіАЗ». Технологія передбачала повний ремонт кузовів,
рам, двигунів та агрегатів. Авторемзавод був оснащений усім необхідним
обладнанням, проводив навчання кадрів на підприємствах-виробниках.
Потужності заводу дозволяли ремонтувати 300
автомобілів, 600 автобусів, 3500 двигунів і 5000 агрегатів на рік. Завод
виконував капітальний ремонт автомобілів «Татра-111», «Татра-138», «Татра-148»,
«Татра-815», «Шкода-706», автобусів «Ікарус-620», «Ікарус-55», «Ікарус-180»,
«Ікарус-255», «Ікарус-260», «Ікарус-280», «ЛіАЗ-677». Підприємство
обслуговувало практично всі республіки колишнього СРСР.
За час існування заводу капітально відремонтовано
близько 10 тисяч автобусів, 15 тисяч агрегатів, освоєно виробництво понад 600
найменувань автомобільних запчастин, включаючи виготовлення кузова автобуса
«Ікарус». Завод досяг технічних можливостей ремонтувати «Ікаруси» всіх
модифікацій будь-якого ступеня зносу або аварійного пошкодження та фактично
виготовляти ці автобуси.
За свою історію підприємство набуло величезного
досвіду в ремонті автомобільної техніки. Проте розпад Радянського Союзу призвів
до різкого скорочення обсягів виробництва, зменшення числа працівників.
Виробничі потужності заводу виявилися не затребуваними.
У 1994 році підприємство
перетворене у ВАТ «Дніпродзержинський авторемонтний завод», згодом – ТОВ «Дніпровський
автобусний завод», який став філією ПАТ «Львівський автобусний завод», зберігши власну марку
ДАЗ. На початку 2010-х років завод деякий час випускав автобуси
великої місткості «Сіті-ЛАЗ» (для
підприємств муніципального транспорту Харкова і Києва) та реанімобілі швидкої
допомоги на базі «Renault». Відтоді позитивних новин із підприємства не
надходило.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.